Presenter's toolkit

Flash player required in order to view animation

Search   

Skip Navigation LinksHome > Consult the resources > View this resource

Audiences, Markets and Motivations in the Performing Arts

Consulter la version française de cette ressource »

OFF162

Already presented: 3 times in February 2012 Attendance: 139 Trainer: Kelly Hill Presenter: Performing Arts Alliance


Details

Brief description

Webinar highlighting key information on performing arts audiences, marketing and motivations, with an emphasis on research findings that can be applied to audience and sponsor development.

Detailed description

This webinar will highlight key information on performing arts audiences, marketing and engagement, with an emphasis on research findings that performing arts managers and marketers can apply to their day-to-day work in the sector. The presentation will include information about performing arts attendance, consumer spending, audience motivations and audience engagement. The goal of the session is to leave participants with relevant data that can help them increase the efficiency of their marketing, fundraising and communication endeavours, as well as inspiring participants to find new ways of reaching audiences and sponsors. This webinar by Kelly Hill was presented thee times by the Performing Arts Alliance, on February 2, 6, and 7, 2012. Kelly Hill’s presentation was funded by the Department of Canadian Heritage, the Canada Council for the Arts and the Ontario Arts Council in conjunction with their funding of the Statistical Insights on the Arts series.

Target audience

Performing arts managers, and marketers

Form of delivery

Webinar

Length of program

1 hour

Client evaluation

"Very nice of someone else to sift through the statistics that are relevant to how and where I should put my effort in." "I really appreciated being reminded to think of "different" venues for arts events and to link up with these for shows."

Lessons learned

Working in partnership with the Performing Arts Alliance was critical in reaching out to such a large number of participants.

References

Kelly Hill's presentation

Resource published by

Frédéric Julien / CAPACOA
200-17, York
Ottawa (Ontario) K1N 9J6 / Canada

613 562-3515
frederic.julien@capacoa.ca

www.capacoa.ca

Arts de la scène : publics, marchés et motivations

View English version of this resource »

OFF162

Formation déjà présentée: à trois reprises en février 2012 Assistance: 139 Formateur: Kelly Hill


Détails

Brève description

Ce webinaire présente des données essentielles sur les publics et le marketing, en mettant l’accent sur les conclusions d’études qui peuvent être mises en application dans le développement de publics et la recherche de commanditaires.

Description détaillée

Ce webinaire présente des renseignements essentiels sur les publics et le marketing des arts de la scène et les stratégies d’engagement du public, en mettant l’accent sur les conclusions d’études que les gestionnaires et les spécialistes du marketing des arts de la scène peuvent mettre à profit dans leurs tâches quotidiennes. La présentation comprend des informations au sujet de la fréquentation des arts de la scène, des dépenses de consommation, des motivations et de l’engagement des publics. À la fin de cette séance, les participants auront en main des données pertinentes leur permettant d’augmenter l’efficacité de leurs initiatives de marketing, de financement et de communication, et qui les inspireront à trouver de nouvelles façons de rejoindre de nouveaux publics et commanditaires. Ce webinaire présenté par Kelly Hill a été offert à trois reprises par l'Alliance des arts de la scène, les 2, 6 et 7 février 2012. La présentation de Kelly Hill a été financée par le ministère du Patrimoine canadien, le Conseil des Arts du Canada et le Conseil des arts de l'Ontario dans le cadre de leur financement de la série Regards statistiques sur les arts.

Clientèle cible

Gestionnaires et spécialistes du marketing des arts de la scène

Type de formation

Webinaire

Durée de la formation

1 heure

Évaluation de la clientèle

« Ce webinaire est un message très encourageant et positif par rapport aux arts de la scène. Même si on a l'impression que les salles se vident, les statistiques démontrent qu'il est encore possible d'attirer, de motiver du monde en mettant en place des bonnes stratégies de marketing et en collaborant avec d'autres organismes. »

Leçons retenues

La collaboration avec l'Alliance des arts de la scène a joué un rôle crucial afin de rejoindre un aussi grand nombre de participants.

Références

Présentation de Kelly Hill


Ressource affichée par

Frédéric Julien / CAPACOA
200-17, York
Ottawa (Ontario) K1N 9J6 / Canada

613 562-3515
frederic.julien@capacoa.ca

www.capacoa.ca

Ce projet est rendu possible grâce à Patrimoine canadien et au Secrétaire aux affaires intergouvernementales canadiennes du Québec

Design by Classe Affaires

RIDEAU CAPACOA FCCF